Idaho Falls.

Idag var en sån rolig, bra dag.
Jag (vet att jag tjatar men eftersom jag suger i sverige är obytet ganska roligt) scorade typ fyra three pointers i rad på pe:n, och sen en tre till ungefär, fick ut en av dom braigare killarna och fick höra dom där "woh-hå-hååå":na (vilket jag inte kan stava på engelska:) eftersom jag gjorde nåt bra.
Det är sånna grejer som är så roliga här, uppleva hur olika kulturena kan vara i Sverige och här, bara på sånna vardagliga småsaker. Bara för att jag är tjej och inte är en total katastof (ah, för nå bättre än så är jag inte) på idrott så blir så många av alla killar imponerade. haha, hemma i Sverige skulle ju det alldrig hända. Vi tjejer kan ju vara relativt equal då det gäller idrott (om man nu är så pass bra då) och att mer berömm än killarna ger varandra har jag inte hört så mycket av.

Efter skolan idag skippade jag track practise och följde med v-mamma och systrar till Idaho Falls för lite shopping. Jessie skulle skaffa en klänning till dansen på lördag. Jag passade på och lyxade till det med lite impulse shopping, - en tröja som var så pass fluffig och len/mjuk så jag kunde inte motstå den riktigt, och lite grejer (inklusive födelsedagspresent till Vilma) från bath & body works. Har vi det i Sverige föresten? Det är iallafall som the body shop typ. 
Tröjan jag köpte kostade dock typ två dollar och 50 cents mer än Jessies klänning.. 42.50 dollar. Inte så frukansvärt dyrt om jag hade varit hemma i Sverige va? eller vad säger ni? Men här var det dock lite dyrt. Generellt. Men jag kan väl få lyxa till det lite sådär ibland? Det är ju inte varje dag man är i staterna (....haha? jag vet inte om det där funkar att säga eller inte..?).


Efter turen i gallerian åt vi på en mexikansk resturang också, med en massa söt personal med spanska accenter.


Nu ska jag sova! Så underbart härligt. Lite tidigt för en gångs skull, då klockan är 9:15 ... eller jag menar 21:15. Och jag har till och med hunnit ta mig en dusch och grejer! It feels gooood.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback