Angående "religionskrocken"..

Ville bara dela med mig av Jojos (http://jojok.blogg.se/) kommentar så ni får läsa lite mer upplevelser på köpet:

Som första gången i Young Women's. En av ledarna ställer frågan "Vad är skillnaden mellan folk som är aktiva i vår kyrka och folk som inte är det". Nästan alla räcker upp handen. Folk som är aktiva i LDS är "lyckligare, mer nöjda med sig själva, mer nöjda med sitt liv, har bättre prioriteringar, har en klar syn över vad de vill med sitt liv"... Detta har då inte folk som inte är aktiva i kyrkan.

En annan gång i Sunday School. Läraren berättar om en kille som kommit ut som homosexuell och säger att pappan tog det väldigt hårt, men mamman tog det jätte bra, älskade honom för den han är och bad för hans tillfrisknande och att han skulle hitta tillbaks till the right path again. Med andra ord, homosexualitet är ju en sjukdom, djävulens göra. Jag mådde illa när jag lyssnade på dom.
Och så pratar de om att de har full respekt för andras religoner. Men samtidigt är de övertygade om att deras liv måste vara bättre och att dom kommer till himlen men ingen annan.

Och åh, hahahha du bara MÅSTE kolla på det här, även om du inte gillar South Park (jag hatar det i vanliga fall haha) men det där är så jävla klockrent. Kolla inte med värdfamiljen eller Rook eller annan mormon dock, hehehehe... :D Klicka: http://www.southparkstudios.se/full-episodes/s07e12-all-about-mormons

Och ja, hahaha, jag kollade på avsnittet och klockrent ÄR ordet! Så klicka på länken om ni vill få en liten bild av det hela! Mycket mer än så behöver jag inte säga. Förutom kanske att jag inte kan uttala mig så mycket om delen där dom pratar om vad mormonerna faktiskt tror på, för jag är inte så himla insatt, då jag inte läst the book of mormon.. Men jag har dock läst lite i början, om plåtarna och om Nephi och Lehi osv så jag vet ju att det stämmer. Gissar därför på att det andra stämmer rätt hyffsat det med. Dom skulle ju bara förlora på att inte "tala" sanning liksom.

Sen vill jag bara poängtera att jag verkligen inte har någonting emot mormonerna, i många fall tycker jag till och med om det hela. Så när jag äntligen fattade att dom sjöng "dumdumdumdumdum" av en anledning, så kände jag att det var väl lite respektlöst. Men hur som helst, egentligen är ord lite överflödiga, för även om dom gjorde mormonerna lite till åtlöje så visade dom faktiskt bra grejer med "mormonismen" också. Som sagt, klockrent är ordet, -även alla detaljer.

Visade just avsnittet för min värdsyrra, Jesse. (Haha förlåt jojjis! Men det är lugnt). Hon tyckte att dom faktiskt hade många bra poänger.

..oooch med det säger jag godnatt! Puss & kram på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback