Ojojoj..

Det här är det mindre roliga med hela usabuljongen.

Idag kom det en massa papper med posten där det står om visumansökan och amerikanska ambassaden och en massa sånt viktigt som måste ordnas.

Jag tänkte köra igång direkt med att ansöka om visum, med hjälp av instuktionerna Ef skickat med på sex (!) sidor (och det var bara för visumet), men när jag börjar läsa förstod jag att det inte skulle gå så snabbt som jag först trodde. Det står nämligen såhär: "..fotot ska vara i färg och får inte vara äldre än 6 månader och måste vara taget rakt framifrån mot en vit bakrund där ditt ansikte tar upp mer än 50% av ytan. Ditt foto måste vara digitalt i formatet JPEG och storleken på fotot får inte överstiga 240KB. Svenska passfoton accepteras inte utan fotot måste vara 5x5 cm." .......PIECE OF CAKE! Så nu måste jag ta mig till en fotograf också. typ imorgon. Och när jag gjort det kan jag sätta igång med den väääldigt enkla ansökan. Och inte har jag skolarbeten att göra utöver det inte.. närå..

Menmen, herregud, det är ju klart värt det! Jag kan ju inte gå runt och vara negativ. Jag får ju faktiskt åka till Usa i tio månader så jag tror jag överlever några miljoner pappersblad..! Och riktigt sååå farligt som jag kanske får det att låta tror jag kanske ändå inte att det blir.. Hoppas jag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback