Just dance..!

Okej, så här äre: Att i förrgår gjorde jag det ovanligaste, mest oväntade, pinsammaste och roligaste jag gjort, typ någonsin - Jag var på dans! - Logdans. Oväntat? Joo...

Jag kan inte ens dansa så jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva nåt sånt, men nog har jag alltid varit lite nyfiken och undrat hur den egentligen är, den där dansen som alla vuxna pratar om att dom gick på då dom var unga. Iallafall mina föräldrar. "Då jag var tretton år då började jag gå ut och dansa..", "Jag och några kompisar till mig for och dansade varje lördag...". Jag har liksom tänkt att det är väl antagligen bara pensionärer som gör sånt nu för tiden, men inte var det det! Okej, majoriteten var väl äldre men nog fanns det en(del) ung(a) snygging(ar)..! ;)

Men för att börja från början, så var anledningen till att jag for över huvud taget att några från min dans, och Anna skulle dit. Och den dansen har jag ju heller inte nämnt! - Linedance! Det trodde jag förövrigt aldrig heller att jag skulle ha nåt med att göra. När jag har tänkt på dans har jag liksom önskat att jag kunde lära mig dansa typ bugg, jazz, street eller nåt i den stilen, och inte Linedance. Men i lilla pluttbyn som kallas Älvsbyn finns det inte så mycket att välja på (eller okej det finns väl bugg men alla börjar ju typ som barn).. Så då Anna tyckte vi skulle pröva Linedance, som hade en nybörjarkurs i höstas så sa jag iallafall inte nej. Jag älskar att pröva nya saker! Lite tveksam var jag väl i början om det verkligen var nåt för mig, men så KUL det har varit! Dans som dans - Kul som kul! Ju mer vi lär oss desto roligare.

Såå iallafall for vi till logen i Käcktjärn, där man dansade bugg och foxtrot.




Jag och Anna var väl allmänt livrädda i början, iallafall jag. Jag trodde nästan jag skulle få en hjärtattack i bilen påväg dit. Men nog överlevde jag!

Antalet gånger jag var på dansgolvet kan gämföras med andras och konstateras som lite. Men sex gånger räcker för mig! Vilket ungefär innebar att bli uppbjuden, få en paus, bli uppbjuden, få en paus, bli uppbjuden, osv... och även undvika de "Äldre männen" i sällskapet.. Inte för att det är nåt fel på dom, men foxtroten kändes liite mer opassande med de äldre.. Dock så var det en 40-plussare som bjöd upp mig en gång, men han var ju trevlig.. Och ändå så var det som den mer erfarna Elin (från min dans) sa efteråt att de äldre dansar "renare". Vilket jag förstod då med tankte på 40-plussaren, - där var det lite mindre ben mellan benen om man säger så. (Och det var jag ju lite tacksam för om man säger så också. Haha). Men då vi först kom dit var min reaktion på foxtroten ungefär: Men vad håller dom på med?? Dom klänger ju på varandra, är det nån sorts slemmig tryckare?! Hahah. - Men det var alltså foxtroten, vilket jag insåg sen.

Något mod till att bjuda upp någon hade jag inte riktigt heller, då det skiftade mellan att vara "damernas" och "herrarnas"..


Jag menar, om jag bjuder upp någon då är det ju som att jag frivilligt vill göra bort både mig och killen, men om dom däremot bjuder upp då får dom ju skylla sig själva.. ;)

Jag varnade dom iallafall om min okunnighet i dansvärlden, men foxtroten gick generellt helt okej..! Buggen var jag överlycklig över att ingen dansade med mig, tills det faktiskt var en som började bugga med mig..! Jag höll på att dö (!) men jag försökte så gott jag kunde och konstaterade generat då låten var slut att "foxtrot går nog bättre..", så då körde vi på det istället. Haha pinsamt värre, men nog hade han ett flin på läpparna hela tiden, och då jag fattade att jag skulle snurra blev det ännu bredare och ännu smörigare.. Hahah. (Man dansade alltså två danser med varje person).

NOG om det! Det är antagligen roligare för mig att skriva om än vad det är för någon annan att läsa om.. riktigt smart med tankte på att det här är en blogg. Haha.

Töntstämplad? Kanske enligt vissa, but I don't mind!
(Inträdesstämpeln. Fick dock bara ett halft B.
Vad nu "BX" ska vara bra för..)

Jaja. Nyss var det ännu fler intresserade människor här och kollade på våra ägor..

Usch vad det känns för verkligt då det kommer hit en massa folk hela tiden.. Heartbreak igen..

Nu kom solen iallafall fram, så jag ska nog dra mig utåt, HÄRLIGT värre! Sen blir det linjedans ikväll. ;) Så hoppas solen håller sig borta från molnen ett tag till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback