Kanske ska komma igång på riktigt?

Nu tänkte jag göra ett försök att skriva nåt sorts innehållsrikt inlägg, även om det fortfarande känns lite ovant med hela bloggrejjen.

Eftersom jag främst gjorde en blogg för att jag ska kunna skriva om mitt Usa-år, så tänkte jag att jag kanske skulle börja med att skriva lite om det? :)

Jag ska alltså åka nu till sommaren, vet inte när exakt, vet inte var exakt, men jag vet iallafall att jag kommer vara borta i ungefär tio månader. Det gör att jag kommer missa hela årskurs tre på gymnasiet (då jag går tvåan nu) och kommer få gå trean då jag kommer hem igen, dvs inte med min nuvarande klass som kommer ha tagit studenten då. Men det är en uppoffring jag är villig att göra eftersom jag verkligen vill förverkliga min dröm! :)

Hela idén med att fara till Usa som ubytesstudent fick jag för ungefär två sen, alltså någon gång under nian. Det var, lite roligt nog, när jag och min pappa funderade på om High School motsvarade högstadiet eller gymnasiet i Sverige (av någon anledning...) som jag upptäckte den här möjligheten. Funderingarna resulterade, såklart, i att jag googlade "High School". Förutom svaret på frågan (som förövrigt tydligen är Gymnasiet.. lite förvirrande tycker jag..) så kom det upp en massa länkar från olika "utbytesstudentorganisationer" som jag av någon anledning klickade på. Och när jag började läsa om allt vad det innebar att vara utbytesstudent (i Usa) så kommer jag så väl ihåg hur det började pirra i magen bara av tanken att man faktiskt skulle kunna göra nånting sådant. Jag fortsatte att väldigt ivrigt läsa, och började babbla om det med min stackars utsatta pappa som hade annat för sig, och jag tänkte ganska länge på att jag faktiskt skulle vilja fara.

Sen glömde jag bort det periodvis och kom på det igen periodvis (även om jag aldrig ändrade mig), till jag slutligen, för ungefär ett år sen nu, fick mamma till att förstå hur seriös jag var. Då lovade hon mig att om jag kunde spara ihop 10 000:- till i Augusti (eftersom det inte direkt är det billigaste man kan göra) så skulle jag få fara. Snacka om att jag blev glad! :)

Jag kan säga att jag lyckades ungefär.. och mamma var så snäll och godkände mitt, ändå helt okejiga, försök. Så i Augusti så gjorde jag en intresseanmälan till organisationen EF. Sen började det..! Jag blev intervjuad per telefon, blev tillslut godkänd för att få åka, och nu efter typ ett halvår så har en hel drös med ifyllda papper skickats in till organisationen. Och med hjälp av alla dessa papper så kan dom äntligen börja leta efter en värdfamilj och en skola till mig någonstans i staterna...

Det är förövrigt så det går till. Man får bo hos en Amerikansk familj, och jag ska alltså gå på ett riktigt Amerikanskt High School!

Gud vad jag är förväntansfull! Till och från kan jag knappt fatta det...

Sååå. Det var min story om det. Hoppas det inte blev allt för tjorvigt att läsa. :)

High School..
High School... Hmm.. Kanske kommer det se ut ungefär sådär..? Who knows (..but I Will!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback