Monday - Tuesday - Wednesday

MÅNDAG, då var det christmas morning day! Åh vad jag älskar dessa pajama days! Jag tror dom flesta gör det, eftersom det är en av de få dress up dagarna där majoreteten faktiskt dressar upp sig. Vi hade en sub på engelskan, min första peiod, en awesome en. Tur för mig eftersom jag såklart var sen (typ en minut dock) och en stund efter att jag satt mig ner, och efter att en kille i min klass (sitting there in the middle, fully dressed in his pajamas and slippers and everything) helt randomly out of the ordinary sagt "HELLO!" med en vinkande arm över halva klassrummet då jag kom in, följt av killen-i-platsen-bredvid-mig:s "Hello", att hon inte brydde sig om vi var a couple minutes late within the tardie bell. Those things mademy day lite grann sådär, hahah.
PE:n second period - inget speciellt. Hangoutade med people mellan PE:n och study hall:en.

Study hall:en - tyst och långtråkig (men bra att ha) som vanligt.

Lunch!

Matte ..

Foods & nutrition .. vi pysslade på och förberedde lite inför ett "projekt" som vi ska göra efter jullovet. Kan berätta om det lite närmare. Lite hillarious var det. (Det handlar om kex, och sen om "date". Påminn mig;)

IGÅR
Vi hade en sub för sub:en på engelskan. Det roliga var att det var lite amerikanskt sådär. Han var nämligen en recruiter for the army. Haha, hur ofta skulle det hända i Sverige liksom? Han bara hoppade in sådär, - med militäruniformen på förstås (eftersom han got paied from the army då = han jobbade = han hade på sig sin uniform. Och ja, någon frågade).

PE.. vi spelade volleyboll, men folk var absent så det blev lite lame:t eftersom dom flesta spelar basket på andra planhalvan. Sen började vi spela badminton istället, två och två. Då Berit (från Tyskland) tillslut fick nog, och ditchade mig, haha, sa jag "förtvivlat" till Grover: "What am I supposed to do now?", vilket ledde till att han började spela med mig istället. Haha, han är som en gullig morfar eller nånting. En gång skrämde han migtill och med i korridoren genom att putta till (eller nåt liknande) min ryggsäck utan att jag visste han var där, då han gick förbi så jag mest troligt förflyttade nmig en halvmeter. Haha.

Study hall ...

Lunch! Smaskigt med onyttig skolmat.
Förövrigt kom Rook (och en annan liten kille) upp till oss på lunchen igår och sa åt oss att vi måste gilla hans status på facebook. Det var lite av en thing en del killar verkade få för sig här med att raka saker. Så efter en killes "If I get a hundred likes I'll shave my legs" (han fick typ 225), så postade Rook: "If i get a hundred likes I'll shave my neighbours cat". Jag svarade after a moment: "No I'm not gonna like your status, I like cats". Han var ju såklart inte så seriös. Men after that he just glared at me for like forever tills han tillslut (antar att det var det bästa han kunde komma på under pressen) sa "You foreigners!"
Don't know whether to be offended or not. Haha.
Dessutom berättade min värdmamma då hon fick höra det, att en av Beccas (min 11-åriga värdsysters) kompis hade sagt (då hon fick veta att jag var från Sverige och bodde här just nu) "Oh I've always wanted a foreigner!".
Hahah.. ibland känns det ju lite som att man är något slags husdjur?

Matte ..

Foods & Nutrition .. vi åt. Liksom.. vad är det för idé att laga nånting då klassen innan gjorde det så det fanns mat över? haha..

IDAG! Jag var sen igen. Bara ett par minuter dock. (Måste tillägga att det inte riktigt är mitt fel, haha).
Vi fick munkar och minimala små söta cupcakesengelskan av våran (första) sub, not the military guy.
Alla våra lektioner idag var 35 minuter kortare så att vi skulle hinna med innan the early release. Vi fick the early release för att "vi" (bidrog tyvärr inte så mycket eftersom Jessie gjorde det) samlade ihop över tiotusen cans (målet för att få sluta tidigt var 7000) för att ge till dom som behöver det.

PE:n var kul idag. Vi behövde inte byta om och vi fick göra precis vad vi ville. Även om det var att bara stå och prata. Efter att jag och en tjej stått och skjutit badminton"bollen" mellan varandra tills det blev lite för varmt bestämmde jag mig för att ta en sväng utanför dörrarna. UT alltså. Ni vet det finns ju oftast dörrar i ett gym.. öhm, en gympahall (?). Efter mig kom även Mayra (den andra tjejen alltså, osäker på hur man stavar hennes namn). Men sen dök även Rook och Brayden upp. Så vi kastade några snö(!)bollar på Rook och jag fick någon tillbaka, innan vi en efter en gick in igen och mest hang out:ade innan vi slutade. Och ja, det har snöat! En gång. Så det ligger ett litet fint vitt lager med snö på backen iallafall. Förövrigt måste jag igen bara point out hur gentlemenaktiga killar kan vara här. Jamenar, spelar jag badminton och "bollen" (or whatever) ends up på golvet en halvmeter från mig och en halvmeter från den som spelar basket är det väl inga problem för mig att ta upp den? Men Brayden plockade upp den och gav den till mig. En stund senare gjorde Rook samma sak. Gulligt.

Dom andra lektionerna hände det igen inget speciellt på. Så dom hoppar vi över för idag. Nog långt inlägg ändå va...?

Shila, (min Amerikanska kompis) ringde för en stund sen och bjöd med mig på caroling för typ, gamlingar, imorgon. Haha. Det tyckte jag lät gulligt, och bättre än att göra ingenting (med tanke på att jag var uttråkad en och en halv timme efter jag kommit hem från skolan) så jag sa ja.

Äntligen kom Jessie hem! I'm not lonely anymooore! ..haha okay never mind..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback