Dags för en liten update kanske?!

Alltså, går tiden lika fort för er? Den bara flyger iväg för mig! Det känns som att det var alldeles nyss jag bloggade, men det var ju en vecka sen nu!

Efter onsdagen med basketmatchen, var det torsdag (..haha, no kidding?), då jag stannade hemma från skolan, och sen var det fredag. I fredags bestämde vi oss för att vi ville gå och se Sherlock Holmes. Så min host mom skjutsade mig och Jessie till Fat Cats där Maja redan var, och så såg vi den tillsammans. Klockan 10:40 på kvällen. Vi hade himla kul! Dessutom gjorde "vi" bort oss lite då jag inte fattade vad i all världen kassörskan frågade mig vad jag ville ha för vatten. Jag svarade: uuuhmm.. What do I want?? (till Maja), "the cheapest kind". Så fort hon i kassan vände sig om frågade jag Maja på svenska "Vad fan sa hon om vattnet??" eftersom hon rabblat upp två helt oförståeliga namn för mina öron. Jag och Maja hade dessutom för en gångs skull helt naturligt pratat engelska med varandra hittills, så vad tror ni hon gör? Börjar förklara på engelska! ..."Svenska tack?!" (jag gillar att vi pratar engelska, eftersom det är delvis därför vi är här, men detta fallet var ett undantag, som ni säkert kan förstå). Och Maja fattade ingenting. När hon tillslut insåg vad jag sagt fattade hon också att hon pratat på engelska utan att tänka på det. Hahaha. Så kul vi hade åt det. Dom som hörde måste ju trott att jag var retarded som inte fattade vattenfrågan ..jag som så "snyggt" försökte rädda det hela genom att bara öppet fråga Maja vad hon tyckte, i och med att jag köpte grejer åt oss båda. Men nej, så det kan gå. Haha.

I lördags åkte jag, Lisa, och Maja med Solvor och en del av hennes familj till ett svenskt "Lucia Party". Det var en svensk lady som höll det hela. Och några andra svenskar fanns det också där. Luciatåg, med svenska sånger, till och med svenska "dikter" (antar att barnen som läste var halvsvenska), och lussekatter och pepparkakor. Åh så kul det var! Det var snudd på lite roligare här än vad det är hemma faktiskt, men det beror nog på att det var så oväntat svenskt mitt i allt det amerikanska!

Den här veckan har bara bestått av tre dagar. Och idag hade vi early release, så we got out at one, efter en jätterolig wish assembly där the student council granted wishes (allt mellan himmel och jord, på massa olika kreativa och roliga sätt). Apropå the student council. Minns ni i början av mitt år här, - det där welcome party:t? Då vi spelade lazer tag? Om inte kan jag ju påminna er om att där jobbade ju iallafall en jättetrevlig och snäll kille som (ungefär "tredje gången gillt" tillslut) satte sig ner vid mig, Jojo och Maja och pratade med oss. Någon dag senare fattade jag att han gick på våran skola. Och det visade då sig att han var the student body president. Haha. Så han står ju alltså och pratar inför i princip hela skolan på alla assemblies, måste säga att han gör ett sjukt bra jobb. Men det visade sig också att hans pappa är politikter i här i Rexburg, eller the county, eller whatever, så det var ju inte så förvånande. Hahah, men iallafall, sjukt vad "borta" man kan vara innan man lär sig livet på en ny plats. Ganska självklart, haha, men det är lite kul hur olika jag faktiskt ser på saker nu, jämfört med hur jag såg på det då allt var nytt.

Nu ser jag liksom grupper, kompisgäng, olika typer av personer.. I början såg jag mest en massa folk. Och främmande ansikten. Nu har jag vant mig vid att se alla och dom flesta ansikten är mer eller mindre bekanta. På ett sätt känns det som att jag var mer öppen i början. - Vilket nog är en väldigt positiv sak, speciellt när man är osäker på mycket, som jag såklart var. Om man är öppen och inte vet någonting om allt runt omkring en, om man inte är så narrowminded, så blir det lättare att hantera allt om man är osäker. Inte osäker som i rädd och nervös, utan osäker som i "jag har inte stenkoll på allt här". Och inte narrowminded som något negativt, utan bara som så att jag nu tillexempel inte skulle gå upp till precis vem som helst om jag hade en fråga, utan nu har jag någon idé om vem jag kanske hellre skulle fråga än någon annan. Bara ett random exempel sådär. Om ni fattar? Vet inte om det här makes that much sense to you guys, but it does to me. I guess you just have to become and exchangestudent and see if you understand!;) Just saying as a matter of fact though, jag menar inte att det ena är bättre än det andra. Bara lite kul. Och inte för att det spelar så stor roll heller.

Jesus vad långt inlägg det blir då..?! Jag måste verkligen börja blogga med kortare mellanrum så det blir fler och kortare inlägg ...jag kan ta och dela det här i två? Jag gör ett till inlägg.. ah så gör vi. Ja det var ju en lite knäpp idé kanske. Men ah så gör vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback