Almost friday.

För en stund sen kom jag hem från att ha hang outat lite hos Maja där vi tog oss en promenad och drack thé/varm choklad efteråt. I skolan idag bytte jag sorgligt nog bort min history class till Solvors Algebra 1B ...jag och matte, firvilligt?? Vad flög i mig liksom. Haha. Men det känns rätt lugnt eftersom jag inte känner sån himla press på mig med betyg och så. Plus att Algebra är ju sånt som jag faktiskt gillar med matte och sånt. Ekvationer och så. Det roliga var ju också att då jag kom tillbaka efter att ha frågat om jag kunde joina klassen och fått lärarens underskrift, och sen frågat var jag kunde sitta och han pekade på en tom bänk bredvid en tjej så utbrast hon "YES! I don't know your name but you're awesome!" Och folk började skratta. Härligt där. Haha. Partly tror jag kanske hon sa det eftersom hon stod och pratade med Olga då jag gick och frågade henne om nånting efter första perioden, så därav visste hon väl iallafall vem jag var.

Min historia lärare, Mrs Ashton lät dock inte så glad då jag bytte, men.... klart hon kommer sakna mig!! Haha nej jag skojja bara. Men vilken lärare skulle bli glad då nån droppar deras klass? Och åååh, jag fick just veta av min syrra att killen som satt framför mig i den klassen, då Ashton endast delade ut två papper till raden med tre platser (varav min var tom), sa ungefär "what about Lina? She needs one too" eller nåt sånt. Varpå Ashoton bara sagt "She switched". Awww heart break över den stackars snälla killen! Okej han är inte en sån där good looking guy men han pratade hur mycket som helst (vilket jag antar är positivt för det mesta) och var alldeles jätteglad och trevlig och leende och snäll. Haha. Så fy how bad I felt. Iallafall så gick brandlarmet i slutet på fourth period (matten då alltså) och då vi stod där ute kom Mrs Ashton och frågade så himla snällt och gulligt och allt om jag hade lyckats byta till matten. Sen var det en tjej (också utbytis, från Slovakien), Vivien, som också var i min gamla historia klass som kom och sa hej till henne, varpå Mrs Ashton sa "Oh I miss you too!" men att hon skulle ju se oss next tri. Så det verkar ju som att jag slipper att få en lärare som holdar någon grudge against me. Jag gillar henne och hennes klass.

Anyway, in case you're wondering why on earth I'm writing about such interesting stuff I just have to remind you that I mostly write for me. To be able to look back in the archive whenever I want in the future and remember those wonderful small things from this year that makes the whole year so much better. Därav detaljerna. Och oops, hehe, sorry 'bout engelskan igen. Där ba kom det liksom.
Okej, resten av bilderna från Salt Lake, vilket inte var såå himla många, får komma någon annan dag eftersom jag nu har massa läxa att ta tag i. Där har vi the down side med matten istället för histora. För i historian hade vi oftast bara läxa att finish up det vi eventuellt inte hunnit på lektionen. Vilket faktiskt mest var roligt.

Förresten har basketsäsongen dragit igång nu. Pratade med en snäll kille i min engelskaklass som spelar och han sa att säsongen håller på typ ända in till maj eller nånting. Lång säsong där! Om man gämför med the football season. Det värsta är att dom spelade ett game i tisdags och igår, och sedan hörde jag från alla håll och kanter hur amazing gårdagens match var. Fatta att jag ångrade att jag inte pallade mig dit! Och nu när jag tänker efter var jag uttråkad som aldrig förr, igår. Utan läxor och allt (till skillnad från idag). Tydligen vann, jag tror det var varsity, med en poäng i typ sista sekunden! Och JV vann med sex poäng eller nåt. Åh, shiss att jag missade det!! Hoppas fler games blir lika bra. Hade dock tänkt att gå imorgon, så var inte så inne på att gå igår, vilket var varför jag inte gick. Haha. Men imorgon är även en assembly i skolan så jag antar att den är för basketen också.
Bildlöst inlägg equals tråkigt (tråkigare) inlägg. Därför bjuder jag på lite av
min julstämning från igår. :) (Förresten hade jag sån tur att få den söta vita
blusen av Maja eftersom hennes mamma skickat den som födelsedagspresent
och hon kunde inte ha den, tihi).

Nej nu blir det att get to it. Brådis här.
Puss & Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback