"Haarryy Potteeer, we meet again.."

Filmen var ju bra! Harry Potter igår alltså. Lite sorgligt att alla filmer har gjorts nu.. har ju liksom växt upp med filmerna. Sedan jag och mina kompisar var nio år har det då och då dykt upp en ny Harry Potter film, och vi har ju som blivit äldre i takt med att skådespelarna blivit äldre.
..haha ja.. det var mina observationer.. antecknar ni?

Anyhow, loved it.
Söta lilla Harry Potter i den första filmen.

Minns att jag och bästisen Minna gick och såg de första filmerna med mamma, och hur man sen gick runt och önskade att man själv var en häxa och fick gå på Hogwarts. Huuur spännande hade inte det varit??
Men det närmsta jag och mina kompisar kom var att lära sig säga "wingardium leviosa" rätt och sen hoppas på att vi skulle få någonting att sväva. Eller säga "alohomora" och vifta med en penna och önska att en låst dörr skulle öppna sig. - Helt enkelt hoppas på att man precis som Harry plötsligt skulle få veta att vi inte var mugglare, och att vi skulle få börja på Hogwarts, och såklart hamna i elevhemmet Gryffindor och vara precis lika speciella som Harry själv. Trots allt hade vi ju inte fyllt 11 än, så vi kunde ju inte veta säkert? ..önsketänkande. Haha.

But it all ended..

Förresten! Mitt i detta passionerade harry potter-inlägg tänkte jag nämna att mitt i harry potter-filmen (mitt i biosalongen) ringde Ef. Och jag hade glömt stänga av ljudet på telefonen.. fumlade upp den ur handväskan och utan att kolla vem som ringde tryckte jag på alla möjliga knappar i hopp om att få tyst på den. (Tur att vi bara var tio pers i salongen). När jag väl fått det såg jag att det var Ef som ringt. Jag ringde upp senare efter bion och som jag trodde så var det inga nyheter (hade det varit det hade jag såklart inte börjat det här inlägget med att babbla om Harry Potter..). Var bara lite peppning på att jag kommer att få en placering...

Ja.. Har jag sagt att jag önskar att jag får en placering snart???
Kommer kännas knäppt om jag inte kommit iväg då skolan här hemma börjar.. vilket säkert kommer vara fallet. Menmen.
Nu ska jag försöka börja min dag... eftersom jag råkade vakna halv två och inte fått så mycket gjort än.. skäms Lina...

But I'll be back! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback